Find de informationer og dokumenter, du skal bruge, her
Her finder du de regler og rammer, der er grundlaget for bioanalytikeruddannelsen. Vi har samlet de officielle dokumenter til dig, som relaterer sig til uddannelsen. Det giver dig en hurtig oversigt over bl.a. studieordninger, praktikbeskrivelser og bekendtgørelser. Du finder også studieaktivitetsmodellerne for uddannelsen. Modellerne viser dig bl.a. arbejdsbelastning, studieaktiviteter og undervisnings- og læringsformer gennem hele uddannelsen.
Studieordninger og bekendtgørelser
Bekendtgørelse om erhvervsakademiuddannelser og professionsbacheloruddannelser
Bekendtgørelse om uddannelsen til professionsbachelor i bioanalytisk diagnostik.
Ministerial Order on the Bachelor’s Degree Programme of Biomedical Laboratory Science
Curriculum for the Professional Bachelor Programme in Biomedical Laboratory Analysis
Semesterbeskrivelser
Til praktikinstitutioner og praktikvejledere
Vi henviser alle praktikinstitutioner og praktikvejledere til at logge ind på ucpraktikportalen, hvor du finder alle dokumenter, der vedrører praktikken.
Studieaktivitetsmodeller
Alle professionsbacheloruddannelser er beskrevet i samme model, den såkaldte studieaktivitetsmodel. Modellen giver et billede af den studerendes forventede arbejdsbelastning gennem studiet, beskrevet som ECTS.
Formålet med modellen er:
- at vise en nuanceret opfattelse af undervisning og læring, som anskueliggør, at de studerendes læring rummer og dokumenterer forskellige undervisningsformer som dialogbaseret undervisning, Problem Baseret Læring (PBL), casestudier, projektarbejde og innovative undervisningsformer i samarbejde med praksis, skemalagte studiedage hvor der kan foregå forberedelse og opgavebesvarelser, derudover selvstændigt studiearbejde. Studieaktiviteterne foregår både i den teoretiske undervisning og i praktikken.
- at angive vægtningen og progressionen mellem de samlede studieaktiviteter, dvs. undervisnings- og læringsaktiviteter i sygeplejerskeuddannelsen.
- at øge sammenligneligheden mellem forskellige udbudssteder ift. organiseringen af studieaktiviteter.
- at anskueliggøre den overordnede uddannelsestænkning til gavn for studerende og aftagere.
Modellens kategorier
Uddannelserne er organiseret i henhold til den europæiske uddannelsesstandard ECTS, der udtrykker den gennemsnitlige arbejdsbelastning per uge.
- Kategori 1: Deltagelse af undervisere og studerende. Initieret af underviser.
- Kategori 2: Deltagelse af studerende. Initieret af underviser.
- Kategori 3: Deltagelse af studerende. Initieret af studerende.
- Kategori 4: Deltagelse af undervisere og studerende. Initieret af studerende.
Studieaktivitetsmodeller for bioanalytikeruddannelsen